بررسی کلاسی از مترهای فینسلری از انحنای s ایزوتروپیک

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم
  • نویسنده نسرین عابدینی
  • استاد راهنما بهمن رضایی
  • سال انتشار 1392
چکیده

در این پایان نامه مترهای فینسلری از نوع انحنای s ایزوتروپیک مورد مطالعه قرار می گیرد.دسته مهمی از این مترها که توسط یک متر ریمانی ? و یک 1- فرمی ? تعریف می شوند (?,?)-مترها هستند. در حالت کلی شرایط معادلی در مورد (?,?)-متر های راندرزی و غیر راندرزی در حالتی که از انحنای sایزوتروپیک باشند به دست آمده مورد بررسی واقع شده است.

منابع مشابه

بررسی مترهای فینسلری از انحنای s ثابت

در این پایان نامه، مترهای فینسلری از انحنای s ثابت را مطالعه می کنیم. ابتدا مترهای راندرزی با انحنای s غیرصفر(ثابت) که انحنای h صفر دارند را بررسی خواهیم کرد، که مثال نقصی برای قضیه ای در[24] می باشند. سپس با استفاده ساخته های لی و شن، نشان می دهیم (α ، β)-مترهایی با انحنای s ثابت دلخواه در هر بعد وجود داشته و غیرراندرزی می باشند.

15 صفحه اول

مترهای فینسلری با انحنای لندزبرگی خاص

در این پایان نامه به مطالعه دسته هایی از مترهای فینسلری شامل p-کاهشی و لندزیرگی ایزوتروپیک نسبتا عمومی به عنوان حالت خاص می پردازیم و نشان می دهیم روی منیفلد فینسلری فشرده، این دسته از مترهای فینسلری همان مترهای راندرزی هستند. سپس دسته ای از این مترها را که دارای انحنای پرچمی اسکالر بوده بررسی کرده و شرایطی را بیان می کنیم که تحت آنها دسته مذکور به مترهای راندرزی تبدیل شوند.

15 صفحه اول

مترهای فینسلری متقارن کروی با انحنای اسکالر

در این پایان نامه مترهای فینسلر متقارن کروی مورد مطالعه قرار میگیرد.این دسته از مترها تحت هر دوران در r^n ثابت می مانند. هدف اصلی این پایان نامه یافتن معادلاتی است که تحت این معادله این مترها دارای انحنای پرچمی اسکالر باشند وسپس با استفاده از این معادلات مترهای فینسلری با انحنای اسکالر که مسطح تصویری نیستند نیستند بدست می آید.

15 صفحه اول

خواص ویژه انحنای پرچمی اسکالر با مترهای فینسلری به عنوان یک انحنای غیر ریمانی

در این پایان نامه به کمک انحنای پرچمی اسکالر روی منیفلدهای فینسلری کمیتی را معرفی می کنیم که روی منیفلدهای ریمانی صفر است و نشان می دهیم انحناء پرچمی ایزوتروپیک ضعیف است اگر و فقط اگر این کمیت دارای خواص ویژه باشد. در این مسیر انحراف و تاب (میانگین) کارتان را با مشتق گیری کواریان از کمیت هایی غیر ریمانی، روی کلاف مماس بر فضاهای مینکوفسکی محاسبه کرده و نشان می دهیم که در فضاهای اقلیدسی صفر بوده ...

منیفلد های فینسلری با انحنای پرچمی نامثبت و s-انحنای ثابت

انحنای پرچمی یک تعمیم طبیعی از انحنای برشی در هندسه ریمانی می باشد، و s-انحنا یک کمیت غیر ریمانی است که برای مترهای ریمانی صفر می شود. مترهای فینسلری غیرریمانی (نا کامل) روی زیرمجموعه بازی از r^n با انحنای پرچمی منفی و s-انحنای ثابت وجود دارند. در این پایان نامه، می خواهیم نشان دهیم که هر متر فینسلری با انحنای پرچمی منفی و s-انحنای ثابت، ریمانی است اگر که فشرده باشد. هم چنین حالت انحنای پرچمی ن...

15 صفحه اول

معرفی یک کمیت جدید در هندسه ریمان -فینسلر برای دسته بندی مترهای از انحنای پرچمی ایزوتروپیک ضعیف

در این پایان نامه، کمیت جدید فینسلری ?-انحناوانحنای پرچمی را مشخص می نماییم.در آخر اثبات دیگری از قضیه ی نجفی -شن-طیبی ارائه خواهیم داد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023